Regulamin

Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzonym przez Sprzedającego pod adresem

  1. Sprzedawca: BOGDANCA Sp. z o. o., zarejestrowana pod adresem ul. Żybura 2. 63-230 Witaszyce, NIP: 6172220601 Regon:388974187 KRS: 0000923595
  2. Kontakt ze Sprzedawcą można uzyskać:
    1. Pod numerem telefonu: 797413805 (koszt połączenia według taryfy operatora).
    2. Korzystając z adresu poczty elektronicznej: kontakt@bogdanca.pl
    3. Przez formularze i moduły zapytań wbudowane w sklep internetowy

§1 Definicje

  1. Regulamin - niniejszy regulamin sklepu internetowego.
  2. Sklep Internetowy – serwis internetowy pod adresem , za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie.
  3. Sprzedawca – podmiot świadczący usługi sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  4. Dni Robocze – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  5. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym.
  6. Konsument - Klient będący osobą fizyczną, korzystającą ze Sklepu Internetowego w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  7. Przedmiot transakcji - Towary wymienione i opisane na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
  8. Towar – rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie Internetowym, której dotyczy Umowa Sprzedaży.
  9. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
  10. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
  11. Kodeks cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).

§2 Zasady ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem bogdanca.pl
  2. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie realizacji Zamówienia.
  3. Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną {{hurtową oraz przyjmuje do realizacji Zamówienia specjalistyczne}} za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  4. Informacje o Towarach Sprzedawca zamieszcza w Sklepie Internetowym.
  5. Wszystkie Towary oferowane w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  6. Żeby złożyć Zamówienie w Sklepie Internetowym, Klient musi spełniać następujące wymagania techniczne, niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca:
    1. Posiadać konto poczty elektronicznej (e-mail).
    2. Posiadać komputer, telefon typu smartfon lub tablet z systemem operacyjnym: Windows, Mac OS X, Linux lub Android.
    3. Mieć zainstalowaną przeglądarkę internetową w podanej wersji lub wyższej: Internet Explorer - wersja 9, Chrome - wersja 46, Safari - wersja 8, Firefox - wersja 41, Opera - wersja 32.
  7. Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich, praw majątkowych i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich.
  8. Klient zobowiązany jest do niedostarczania treści zabronionych przez przepisy prawa.

§3 Ceny

  1. Wszystkie ceny podane w Sklepie Internetowym są cenami brutto podanymi w złotych polskich (zawierają wszelkie należne podatki).
  2. Do ceny Towaru należy doliczyć koszty dostawy w wysokości wskazanej w §6 dla wybranego przez Klienta sposobu dostawy.

§4 Składanie zamówień

  1. Zamówienia są przyjmowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  2. Zamówienia w Sklepie Internetowym można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
  3. Złożenie Zamówienia polega na wypełnieniu formularza zamówienia w Sklepie Internetowym.
  4. Zamówienie jest skuteczne, jeśli Klient prawidłowo wypełni formularz zamówienia i prawidłowo poda dane kontaktowe: dokładny adres, na który Zamówienie ma być wysłane, oraz numer telefonu i adres e-mail.
  5. W wypadku gdy podane dane nie są kompletne, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem. Jeśli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedawca ma prawo do anulowania Zamówienia.
  6. Klient w procesie składania zamówienia otrzymuje paragon fiskalny lub może wyrazić wolę otrzymania faktury VAT. Dokument zostanie wysłany wraz z przesyłką lub będzie przesłany na adres e-mail Klienta podany w Zamówieniu.
  7. Po złożeniu przez Klienta skutecznego Zamówienia otrzyma on automatyczną odpowiedź ze sklepu potwierdzającą otrzymanie Zamówienia.
  8. Realizacja Zamówienia rozpoczyna się po dokonaniu płatności przez Klienta lub, jeśli Klient wybrał opcję płatności przy odbiorze Towaru, od momentu złożenia Zamówienia.
  9. W wypadku braku zamówionych Towarów w magazynie, Sprzedawca poinformuje Klienta o tym fakcie oraz związanym z tym wydłużeniem czasu realizacji Zamówienia niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 48 godzin.
  10. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim.
  11. Sklep Internetowy prowadzi sprzedaż na terenie Polski.

§5 Sposoby płatności za Zamówienie

  1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
    1. Płatność gotówką przy odbiorze zamówienia w jednym z naszych sklepów stacjonarnych
    2. Płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
    3. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
    4. Płatność jednym z dostępnych systemów płatności elektronicznej
  2. Rachunek Sprzedawcy:
    1. Bank: mBank
    2. Numer rachunku: 95 1140 2004 0000 3302 8130 2968

§6 Koszt, sposoby i termin dostawy

  1. Zamówienie wysyłane jest na adres wskazany w formularzu zamówienia. Klient zostanie poinformowany niezwłocznie o nieprawidłowo wypełnionym formularzu zamówienia, który uniemożliwia dokonanie wysyłki lub może ją opóźnić.
  2. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy:
    1. Paczkomat InPost
    2. Kurier InPost
    3. Kurier pobraniowy InPost
    4. Kurier PolKurier
  3. Całkowity czas realizacji zamówienia wynosi maksymalnie 30 dni od dnia złożenia zamówienia przez Klienta, jednakże Sklep Internetowy dokłada wszelkich starań, by zamówienia były realizowane możliwie szybko.
  4. Klient jest obciążany kosztami dostawy:
    1. Wysyłka do Paczkomatu InPost 25zł brutto
    2. Wysyłki kurierskie 25zł brutto
    3. Wysyłka kurierska pobraniowa 25zł brutto
  5. Termin dostawy Towaru do Klienta wynosi do 14 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Towaru podano inny termin.

§7 Odstąpienie od umowy

  1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
  2. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres Sprzedawcy
  3. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy dostępny jest na stronie Sklepu Internetowego w zakładce ,,Odstąpienie od umowy’’ oraz jest załączony do wiadomości e-mail z potwierdzeniem Zamówienia.
  4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Towar Sprzedawcy.
  6. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Konsument może zwrócić Towar na adres Sprzedawcy.
    Zwracany produkt proszę wysłać na adres Salonu Bogdanca w Poznaniu
    Hetmańska 106, 61-544 Poznań
  7. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy w związku z odstąpieniem od umowy.
  8. W wypadku odstąpienia od umowy Konsumentowi zwracane są wszystkie otrzymane od niego płatności (nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych), w tym koszty dostawy.
    1. Wyjątek stanowi sytuacja kiedy Konsument wybrał sposób dostawy towaru inny niż najtańszy dostępny w Sklepie Internetowym.
    2. W takiej sytuacji Konsument pokrywa koszty dostawy.
  9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

§8 Procedura reklamacji

  1. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Towar bez wad.
  2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie cywilnym.
  3. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
  4. Reklamacje może zostać złożona przez Klienta na przykład:
    1. Pisemnie na adres Sprzedawcy: Bogdanca Sp. z o.o. ul. Hetmańska 106 61-544 Poznań.
    2. W formie elektronicznej, za pomocą poczty elektronicznej, na adres Sprzedawcy:
  5. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji następujących danych:
    1. Imię i nazwisko.
    2. Adres.
    3. Adres e-mail.
    4. Datę złożenia zamówienia.
    5. Przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania.
    6. Wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację.
  6. O rozstrzygnięciu reklamacji Klient zostanie poinformowany drogą poczty elektronicznej bądź pocztą tradycyjną.
  7. Składając reklamację należy dostarczyć do Sprzedawcy reklamowany produkt wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym.
  8. Jeżeli ze względu na rodzaj produktu dostarczenie go przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym produkt się znajduje.
  9. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
  10. W wypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta Sprzedawca naprawi lub wymieni reklamowany towar na nowy, pełnowartościowy lub zwróci wartość zakupionego Towaru.

§9 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Klient będący konsumentem posiada między innymi następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym:
    1. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży działającego przy Inspekcji Handlowej.
    2. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej.
    3. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz za pośrednictwem poczty email: porady@dlakonsumentow.pl
    4. Konsument może złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

§11 Postanowienia końcowe

  1. Klient posiadający konto w Sklepie Internetowym zostanie poinformowany o zmianie Regulaminu za pomocą korespondencji email.
  2. Klientowi, który nie akceptuje wprowadzonych zmian w Regulaminie, przysługuje uprawnienie do usunięcia konta w każdym czasie.
  3. Zamówienia złożone przez Klienta przed wejściem w życie zmian Regulaminu będą realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu.
  4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego.
  5. Spory wynikające ze stosowania niniejszego Regulaminu i w związku z wykonywaniem zawartych umów między Sprzedawcą a Klientami będą rozpatrywane przez sąd właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą Kodeks postępowania cywilnego z dnia 17.11.1964 r.
  6. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu wystawienia faktury, rachunku lub prowadzenia sprawozdawczości finansowej. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Sprzedawca, ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.

§12 Regulamin wypożyczalni sprzętu Bogdanca

1. Postanowienia ogólne

    1. Działalność wypożyczalni sprzętu sportowego prowadzona jest przez BOGDANCA sp. z o.o., z siedzibą ul. Żybura 2, 63-230 Witaszyce 63-230, wpisaną do rejestru przedsiębiorców, Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, numer KRS: 0000923595, NIP: 6172220601, tel.: 797 413 805, mail: kontakt@bogdanca.pl (zwaną dalej również „Wypożyczalnią”.
    2. Wypożyczanie i zwrot sprzętu odbywają się w dni ___________ w godzinach ______________. 
    3.  Wypożyczalnia nie świadczy usług dostarczenia i odbioru wypożyczonego sprzętu.

2. Zasady wypożyczania sprzętu

    1. Wypożyczalnia na podstawie art. 659 k.c. odpłatnie wynajmuje (wypożyczenie) sprzęt sportowy określony w cenniku stanowiącym załącznik nr 3 do regulaminu, dostępnym w wypożyczalni pod adresem ___________________ oraz na stronie internetowej ____________________.
    2. Wypożyczający otrzyma sprzęt sportowy do używania po zapoznaniu się z niniejszym regulaminem, podpisaniu oświadczenia będącego załącznikiem nr 1 do regulaminu, okazaniu dokumentu ze zdjęciem potwierdzającego tożsamość i uiszczeniu ceny za wypożyczenie zgodnie z obowiązującym cennikiem.
    3. Jako obowiązującą formę płatności przyjmuje się płatność gotówkową lub kartą płatniczą.
    4. Osoby niepełnoletnie mogą wypożyczyć sprzęt sportowy wyłącznie w obecności prawnego opiekuna lub pełnoletniego opiekuna faktycznego, za jego zgodą i po spełnieniu przez opiekuna wymogów pkt. 2 niniejszego regulaminu.
    5. Wypożyczający dokonując uiszczenia ceny i otrzymując w ślad za tym dokument fiskalny potwierdza, że otrzymał sprzęt sportowy kompletny, pozbawiony wad oraz w dobrym stanie technicznym.
    6. Zawarcie umowy następuje w momencie przekazania wypożyczającemu sprzętu sportowego – zgodnie z załącznikiem nr 1 do regulaminu.
    7. Obsługa wypożyczalni może odmówić wydania sprzętu sportowego, gdy Wypożyczający: 
    8. nie godzi się na warunki wypożyczenia sprzętu wynikające z cennika i niniejszego regulaminu,
    9. nie okaże dokumentu wymienionego w pkt. 2 lub odmówi zapłaty,
    10. jest niepełnoletni i nie posiada zgody opiekuna prawnego,
    11. jest w stanie wskazującym na spożycie alkoholu oraz działanie środków odurzających.

3. Czas trwania umowy

  1. Umowa zawierana jest na czas określony.
  2. Za okres rozliczeniowy wypożyczenia sprzętu sportowego uważa się przedział czasowy podany w cenniku dla każdego rodzaju sprzętu.
  3. Zwrot sprzętu odbywa się w miejscu, w którym został wypożyczony.
  4. W przypadku zwrotu sprzętu po ustalonym terminie wypożyczalnia nalicza kolejną opłatę zgodnie z obowiązującym cennikiem. Cenę za wypożyczenie sprzętu nalicza się od momentu wypożyczenia do momentu zwrotu sprzętu.

4. Zasady odpowiedzialności wypożyczającego za wypożyczony sprzęt

  1. Wypożyczalnia oddaje do dyspozycji Wypożyczającego sprawny i specjalnie przygotowany sprzęt sportowy.
  2. Wypożyczający oświadcza, że posiada niezbędną wiedzę na temat eksploatacji sprzętu sportowego i zobowiązuje się do dbałości o sprzęt i wykorzystywania go bezpiecznie i zgodnie z przeznaczeniem. 
  3. Wypożyczający odbierając sprzęt sportowy powinien sprawdzić stan techniczny i kompletność sprzętu sportowego.
  4. Wypożyczający zobowiązuje się zwrócić sprzęt sportowy w nienaruszonym stanie technicznym i terminie ustalonym w §3 regulaminu. Potwierdzenie zwrotu i stan sprzętu odbywają się poprzez podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego (załącznik nr 2) przez obsługę wypożyczalni i wypożyczającego. W razie odmowy podpisania protokołu przez wypożyczającego obsługa wypożyczalni odnotowuje ten fakt poprzez adnotację do protokołu.
  5. Wypożyczający ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za uszkodzenia spowodowane nieprawidłowym użytkowaniem sprzętu do pełnej wysokości wyrządzonej szkody.
  6. W przypadku uszkodzeń sprzętu sportowego powstałych z winy Wypożyczającego pokrywa on koszt naprawy zgodnie z wyceną serwisu, który będzie dokonywał naprawy sprzętu.
  7. Wypożyczający nie odpowiada za normalne zużycie wynikające z prawidłowej eksploatacji wypożyczanego sprzętu sportowego.
  8. Wypożyczający nie może dokonywać żadnych napraw sprzętu sportowego we własnym zakresie.

5. Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych Klientów wypożyczalni jest BOGDANCA sp. z o.o., z siedzibą ul. Żybura 2, 63-230 Witaszyce 63-230, wpisaną do rejestru przedsiębiorców, Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, numer KRS: 0000923595, NIP: 6172220601. W kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można skontaktować się w następujący sposób:
    1. Mailowo: kontakt@bogdanca.pl; 
    2. Telefonicznie: 797 413 805.
  2. Administrator danych nie powołał Inspektora Ochrony Danych26. W związku z rezerwacją sprzętu lub zawarciem umowy najmu sprzętu (wypożyczenia) przetwarzane będą następujące dane osobowe Klientów: imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu, numer rachunku bankowego, PESEL.
  3. Dane osobowe wypożyczających będą przetwarzane zgodnie z przepisami prawa dotyczącymi danych osobowych, wyłącznie w celu nawiązania i realizacji umowy najmu (wypożyczenia), w tym rezerwacji sprzętu, dochodzenia i obrony ewentualnych roszczeń oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na Administratorze danych. 
  4. Podanie danych osobowych przez Klientów wypożyczalni jest dobrowolne, jednakże jest niezbędne do wykonania umowy najmu (wypożyczenia). 
  5. Podstawą przetwarzania przez Administratora danych osobowych Klientów wypożyczalni jest: 
    1. niezbędność do podjęcia działań na żądanie Klienta przed zawarciem umowy najmu (wypożyczenia) lub do wykonania umowy najmu (wypożyczenia) z Klientem (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO), 
    2. wypełnienie obowiązków prawnych nałożonych na Administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO), 
    3. prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora danych, w szczególności ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). 
  6. Odbiorcami danych osobowych Klientów mogą być podmioty działające na zlecenie Administratora, w jego imieniu, które dostarczają i wspierają systemy teleinformatyczne Administratora. 
  7. Wypożyczalnia przetwarza dane osobowe klientów przez okres rezerwacji sprzętu, obowiązywania umowy najmu oraz do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń. 
  8. Klient wypożyczalni, w zakresie dopuszczalnym przez prawo, ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub przenoszenia danych. Klient wypożyczalni może także zgłosić sprzeciw wobec danego przetwarzania w oparciu o uzasadniony interes z przyczyn związanych ze swoją szczególną sytuacją, chyba że podstawy przetwarzania przez Administratora danych mają charakter nadrzędny wobec interesów, praw i wolności Klienta. 
  9. W przypadku wątpliwości związanych z przetwarzaniem danych osobowych Klient może zwrócić się do Administratora danych z prośbą o udzielenie informacji. Niezależnie od powyższego przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 
  10. Dane osobowe Uczestnika nie są przekazywane do państw trzecich spoza Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.